Garantie

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@kossenwoninginrichting.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

LET OP: Indien u producten heeft besteld die speciaal voor u op maat gemaakt zijn, geldt de 14 dagen bedenktijd slechts voor aanpassingen van het product. Deze aanpassingen worden slechts uitgevoerd indien er spraken is van een foutieve constructie en/of het van onze kant niet nakomen van de afspraken. 

Achteraf werking van hout

Het hout vertoont na verloop van tijd scheurtjes / kiertjes, hoe kan dat?
Het kan gebeuren dat na verloop van tijd het hout kleine scheurtjes of kiertjes vertoont. Dit komt omdat het hout “werkt” op het moment dat het meubel bij u in huis staat. De oorzaak is de luchtvochtigheid in huis. Wanneer de luchtvochtigheid percentage laag is, zal het hout lichtlijk krimpen. Het kan zijn dat dit zelfs pas na een half jaar effect heeft. 

Heb ik garantie op scheurtjes en/of kiertjes die achteraf zijn ontstaan?
Wij geven geen standaard garantie over scheurtjes of kiertjes die achteraf ontstaan. Wij hebben hier vooraf helaas geen invloed op en hout “werkt” eenmaal nog door. Uiteraard denken we wel graag per individueel geval mee. In sommige gevallen repareren wij het of of wisselen wij het hout om. 

Garantie

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@kossenwoninginrichting.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.